fbpx

Jak wykorzystać brak czasu na swoją korzyść w procesie budowania nawyków?

Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego wideo, w którym dowiesz się, jak wykorzystać brak czasu na swoja korzyść w procesie budowania nawyków. Czy to aby na pewno możliwe?

Jeśli należysz do osób, które wolą czytać niż oglądać i słuchać pod filmikiem przygotowałam dla Ciebie skypt nagrania.

Bardzo dobrym sposobem na znalezienie nawyków, których naprawdę potrzebujesz jest przyjrzenie się przeszkodom, które stoją na drodze do twoich wymarzonych nawyków.

Przykład: Julia chciałaby regularnie ćwiczyć i na tym właśnie celu skupia całą swoją uwagę. Postanowiła zbudować nawyk codziennej porannej gimnastyki, powiedzmy 15 minut. Próbuje wprowadzić ten nawyk od jakiegoś czasu, ale niestety jej zapał znacznie już opadł, bo niewiele z tych prób wychodzi. Przez pierwsze kilka dni jakoś jeszcze się udawało, bo zapasy entuzjazmu i wiary w powodzenie były spore. Po tygodniu czy dwóch częstotliwość ćwiczeń spadła do  dwóch, może trzech treningów w tygodniu. A i tym zawsze towarzyszyło poczucie winy i wstyd, że to za mało.

Julia, zapytana o przyczynę niepowodzenia w realizacji swojego nawykowego planu, od razu odpowiada, że jest nią brak czasu. Zwłaszcza rano, kiedy jest tyle spraw do ogarnięcia, a czasu przed wyjściem do pracy tak niewiele. I tutaj właśnie mamy świetne pole do poszukiwań nawyków, na których warto, żeby Julia skupiła się najpierw. Skoro główną przeszkodą w realizacji planu codziennej porannej gimnastyki jest właśnie brak czasu, to warto przyjrzeć się, jakie nawyki pozwolą Julii tak zorganizować poranki, żeby bez problemu znalazła 15 minut na aktywny początek dnia. Żeby to zrobić trzeba w pierwszej kolejności prześledzić poranną rutynę Julii. Każdy z nas ją ma. Zwłaszcza poranki – kiedy wielu z nas działa jeszcze w trybie półsennego autopilota – pełne są nawyków, których nawet sobie nie uświadamiamy.

Dlatego w pierwszej kolejności poradziłabym Julii, żeby przez kilka dni zwyczajnie zapisywała każdą czynność, którą wykonuje rano, od pobudki do momentu wyjścia z domu do pracy.

Następnie poleciłabym wyłapanie tych czynności, które są zwyczajnymi pożeraczami czasu i wcale nie są konieczne. Bo czy oby przypadkiem Julia nie spędza codziennie rano 5 minut na przeglądaniu mediów społecznościowych? A może wstaje z łóżka 10 minut później niż planowała, bo opcja drzemki regularnie wygrywa ze wstaniem po pierwszym budziku?

Bardzo prawdopodobne jest też, że Julia spędza codziennie rano przynajmniej 10 minut na przeglądaniu i analizowaniu zawartości lodówki, ponieważ nie ma pomysłu ani na śniadanie ani na lunch, który planuje wziąć do pracy.

Wystarczy zauważenie tych trzech z pozoru drobnych nawyków, żeby już mieć gotowy plan. Jeśli Julia skupi się w pierwszej kolejności na zbudowaniu nawyku wstawania wraz z pierwszym dzwonkiem budzika, na nawyku planowania, a może nawet przygotowywania śniadania i lunchu wieczorem poprzedniego dnia oraz na nawyku rozkładania maty do ćwiczeń zamiast sięgania po telefon, to nie dość, że znajdzie czas na 15-minutową gimnastykę, ale i zyska dodatkowe 10 na prysznic i chwilę relaksu.

Są oczywiście także inne wyjścia z tej sytuacji. Jednym z nich jest chociażby przyjęcie na początek planu minimum, czyli skrócenie czasu gimnastyki z 15 minut na 5 albo nawet 2. Metoda małych, a nawet tycich, kroków zawsze się sprawdza.

Jeśli wszystkie te metody zawiodą, to być może poranki nie są najlepszym czasem dla Julii na wprowadzenie nawyku codziennych ćwiczeń. Wtedy trzeba zwyczajnie znaleźć inny czas w ciągu dnia na wprowadzenie tej aktywności.

Podobało Ci się wideo? Chcesz zbudować nawyki, dzięki którym odzyskasz wiarę we własne możliwości i zaczniesz żyć na swoich zasadach?

Zapraszam Cię na 6 dwugodzinnych spotkań warsztatowych, podczas których dowiesz się:

Tydzień 1: Czego tak naprawdę pragnę… i jak mogą mi w tym pomóc nawyki?

Tydzień 2: Zrozumieć nawyki.

Tydzień 3: Wielka moc małych kroków.

Tydzień 4: Otoczenie, które sprzyja nawykom.

Tydzień 5: Sprytne triki na nawyki.

Tydzień 6: Apteczka pierwszej samopomocy na czas kryzysu.

Dodatkowo otrzymujesz:

BONUS NR 1: Habit tracker, czyli narzędzie do śledzenia Twoich postępów i szybkiego doceniania swoich własnych codziennych sukcesów.

BONUS NR 2: Materiały po każdej lekcji, z którymi nawet po zakończeniu kursu możesz pracować nad kolejnymi nawykami.

BONUS NR 3: Spotkanie Follow Up z uczestnikami warsztatów, w którym po miesiącu będziesz mogła pochwalić się swoimi osiągnięciami.

KURS ONLINE

Odkryj moc nawyków!

6  spotkań (2h),  w czwartki o godz. 20:00 (UK), 21:00 (PL), od 21 października 2021 do 25 listopada 2021.

Paulina Kierzek-Trzeciak

Jestem doktorem nauk humanistycznych oraz trenerką rozwoju osobistego, specjalizującą się w świadomym i kreatywnym życiu. Wspieram moich klientów w realizacji ich osobistych i zawodowych celów, a wszystko to w zgodzie z ich potrzebami, z lekkością i w atmosferze zabawy. Od ponad 10 lat prowadzę warsztaty rozwoju osobistego i treningi twórcze, w trakcie których spełniają się marzenia i dokonują niebywałe metamorfozy. Jak podkreślają moi klienci, dzięki pracy ze mną zyskują większą wiarę w swoje możliwości, rozwijają pasje i skutecznie wprowadzają zmiany w różnych obszarach życia. A do tego świetnie się bawią!

Zobacz, co przygotowaliśmy dla Ciebie!

Wybierz walutę
GBP Funt szterling